Σαράντης Ι. Καργάκος (Αλβανοί, Αρβανίτες, Έλληνες)
Κομμουνιστής και ο Καργάκος; Τσ, τσ, τσ… τι πράγματα είναι αυτά; Σαν δεν ντρεπόμαστε λέω γω! ‘ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΜΑΣ ΕΝΟΧΛΕΙ Η ΙΔΕΑ ΤΩΝ ΕΠΙΜΕΙΞΙΩΝ ΔΙΟΤΙ ΧΑΡΗ ΣΆΥΤΕΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙΤΑΙ ΤΟ ΚΡΑΜΑ ΤΩΝ ΙΣΧΥΡΩΝ ΛΑΩΝ…”!!!!! ΜΑ, ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ κε ΚΑΡΓΑΚΟ ΜΑΣ; ΤΑ ΞΕΡΕΙ ΑΥΤΑ Ο κος ΠΛΕΥΡΗΣ; Ο κος ΑΔΩΝΙΣ-ΣΠΥΡΙΔΩΝΑΣ; Ο κος ΚΑΡΑΤΖΑΦΕΡΗΣ; Πω, πω, πω… αίσχος! Ακου, επιμειξίες!!! Και η καθαρότης της φυλής; Τι είναι αυτά; Για κρυφό Σύριζα σας κόβω κε Σαράντο μου… να το προσέξετε… δεν ξέρετε που μπορεί να βγάλει!!!
21 σχόλια:
Φίλε nimertis, σύνθετο και πολυεπίπεδο το ζήτημα που θέτεις και το οποίο έχει γίνει του συρμού και άρμα λαϊκίστικης πολιτικής χειραγώγησης και εκμετάλλευσης.
Μια βασική και πρώτη (αυτό)ερώτηση που μου έρχεται στο μυαλό και θεωρώ πως θα είχε ενδιαφέρον να απευθύνουμε στον εαυτό μας είναι η παρακάτω:
Πιστεύουμε πως το αίμα διαμορφώνει εθνική συνείδηση;
Γνωρίζω πολλούς ανθρώπους που απαντούν στην παραπάνω ερώτηση αρνητικά, μα προσπαθούν να αποδείξουν όσα λέει ο Καργακος σε μια παράγραφο, μέσα από στρατευμένες ομαδοποιήσεις και ιστορικοπολιτικές υπεραπλουστεύσεις, είδωλα κοινός κατά τη διάλεκτο μου.
Τι νόημα έχει αυτό;
Θυμίζω πως τα κοσμικά (-ism) είναι παράγωγα σχεδόν σε απόλυτο βαθμό της υλιστικής θεώρησης του ''Διαφωτισμού'' και είναι εισαχθέντα στην ελληνική γλώσσα και σκέψη πρόσφατα.
Οι άνθρωποι πολεμούσαν για πολύ συγκεκριμένα και χειροπιαστά πράγματα, άρχισαν να πολεμούν για αόριστες ιδέες μέσω της πίστης (θρησκευτικής ή κοσμικής) και διάφορα είδη κοσμικών θρησκειών εκτοξεύτηκαν με τον Διαφωτισμό.
Θα ήθελα επίσης να κατανόησω εάν το επίδικο στο θέμα είναι μια συζήτηση περι των εθνών ή απλά αυτό που καποιοι ονομαζουν ''αιματολογική καθαρότητα'' Αλλα μαλλον αυτό θα φανει στη πορεια της κουβεντας.
Ενδιαφέρον και επίκαιρο το θέμα, ευελπιστώ να γίνει μια όμορφη συζήτηση.
Σου στέλνω τους απογευματινους μου χαιρετισμους!
Ο Σαράντης Καργάκος είναι ένας καταξιωμένος επιστήμονας-ιστορικός, πού συνδυάζει τις γνώσεις του με την δεξιοτεχνική ερευνητική του δεινότητα έχοντας πάντα εθνική ευαισθησία! Εύκολα κανείς δεν θα μπορούσε να αμφισβητήσει τις ιστορικές του καταγραφές...
Φίλε Δ, για μια ακόμη φορά έθεσες το ζήτημα στην πυρηνική του διάσταση... με διευκολύνει αυτό καθώς, εγώ βέβαια ήμουν ειρωνικός, όχι με τον Καργάκο του οποίου τις θέσεις γενικά θεωρώ αξιόλογες και αποδεκτές -αν και συντηρητικοποιήθηκε πολύ μετά το 1981- αλλά με όλους εκείνους τους πατριδοκάπηλους Ελληναράδες που πουλάνε φτηνό πατριωτισμό κραδαίνοντας από τηλεοράσεως αισχρά βιβλία της Χούντας 'για την δράση της Χωροφυλακής τα έτη 1936-1950' και έχουν μια... οικειότητα με τον Πλάτωνα και τον Ισοκράτη λες και είναι πρώτα τους ξαδέρφια... κάπως έτσι έχουν σιχαθεί πολλοί τους κλασικούς και τα αρχαία ελληνικά... την ομορφιά των οποίων αργότερα ανακαλύπτουν, επειδή υπήρχαν και υπάρχουν ακόμα στα σχολεία και στις εν γένει Σχολές κάτι πολεμοχαρείς -τους ακούσαμε και στην παρέλαση που θέλουν να χύσουν το αίμα των Αλβανών και οι παρακείμενοι... χειροκροτούσαν!!!- και φασίστες ανεγκέφαλοι...
όμως εσύ θέτεις σε ιδιαίτερα ζωντανή διάσταση το θέμα...
παρακολούθησα την συζήτηση στη Βουλή για την ελληνική ιθαγένεια και είχα την ευκαιρία να συγκρίνω όλες τις απόψεις και θέσεις όλων των πλευρών... η δική μου παρέμενε πάντοτε μία... δίκαιο του αίματος δεν υπάρχει, μου φαίνεται απαράδεκτο, ρατσιστικό, εμετικό... δίκαιο του εδάφους... πάλι δεν υπάρχει... μια χώρα δεν είναι τουριστικό αξιοθέατο όπου μαζί με την ξενάγηση σου δίνεται δώρο και μια ιθαγένεια, έτσι, να βρίσκεται... το ζήτημα είναι σύμπλοκο, δύσκολο, ομιχλώδες... κατανοώ πως έχουν υπάρξει άπειρες διαστρεβλώσεις, η ιστοριογραφία έχει πολλούς νταβατζήδες στους αιώνες και η ψύχραιμη φωνή είναι δύσκολο να ακουστεί... ο Ζουράρις είχε πει κάποτε ότι η διδασκαλία των παιδιών της κλασικής Αθήνας ήταν ομολογιακή... είχε ως στόχο το φρόνημα και όχι την θεώρηση των άλλων ως ισοτίμων συνομιλητών... δεν με απασχολεί η ομολογιακή παιδεία... είναι μήτρα μίσους και φανατισμού... αισθάνομαι πως η αλήθεια είναι κάπου στη μέση... ένα παιδί που γεννιέται στην χώρα μας και μετέχει της -όποιας τέλος πάντων- παιδείας είναι Ελληνας. Αλλά για να του δοθεί η ιθαγένεια θα πρέπει να το θέλει ΚΑΙ ΣΥΝΕΙΔΗΤΑ ΝΑ ΤΟ ΕΠΙΖΗΤΑ. Και αυτό μου αρκεί. Δεν χρειάζεται να τον περάσω από 20 κόσκινα για να του βρω ψεγάδι. Η πορεία του και η θέλησή του να ενσωματωθεί -ΚΑΙ ΟΧΙ ΝΑ ΑΦΟΜΟΙΩΘΕΙ ΚΥΡΙΕ ΚΑΡΓΑΚΟ- θα αποδείξει όπως και για όλους μας αν άξιζε της τιμής...
και θα έπρεπε να αφαιρούνται και κάποιες ιθαγένειες... του κου Γεωργιάδη, ας πούμε, που διαφημίζει βιβλία της επταετίας ΕΝΩ ΕΧΕΙ ΟΡΚΙΣΤΕΙ ΠΙΣΤΗ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ την οποία την ίδια στιγμή φτύνει! Ο κος αυτός είναι... πατριώτης; Γιατί δεν θεωρείται πολιτικός τυχοδιώκτης;
Το ζήτημα πάντως, δεν είναι απλό όπως το ερμηνεύει και η Αριστερά... διαφωνώ με τις θέσεις του ΚΚΕ -όλοι να πάρουν ιθαγένεια- είναι επιπόλαιες και μάλλον ανόητες.
Αλλά θα επανέλθω...
Φίλη μου Καρυάτιδα, δεν καταφέρθηκα εναντίον του Καργάκου. Τον παρακολουθώ χρόνια, έχω διαβάσει βιβλία του, κάποτε μάλιστα έτυχε να τον γνωρίσω και από κοντά. Είναι εργάτης της γραφίδος από νεαράς ηλικίας και καλός δάσκαλος. Και τον τιμώ... ήταν προοδευτικότερος ως τον ερχομό του ΠΑΣΟΚ το 81... μετά πέρασε στην δεξιά πτέρυγα... δικαίωμά του φυσικά... ήταν όμως μια αφορμή για να αποδειχτεί πως ψύχραιμες απόψεις μπορούν να ακούγονται από όλες τις πλευρές.
Tην καλησπέρα μου φίλε μου!
Συγχαρητήρια για την ανάρτησή σου.
Σέβομαι τις απόψεις των φίλων σου,αλλά εγώ διαφωνώ μαζί τους,καθώς
και με τον κ.Καργάκο.Υπάρχουν πολλοί
καλύτεροι γραφιάδες από αυτόν,με
μεγαλύτερη ευαισθησία (και πατριωτιτισμό).
Στη εποχή μας εάν εκφράσεις αγάπη για το Έθνος σου και αν σέβεσαι το
πανί αυτό που λέγεται ΣΗΜΑΙΑ,τότε υπάρχει ο κίνδυνος να σε κατηγορήσουν για φασιστόμουτρο,
για χουντικό,κλπ...
Τώρα όσο για αυτή τη τάση μερικών
να θέλουν να κάνουν τους αλβανούς
Έλληνες με το ζόρι,νομίζω άλλος σκοπός υπάρχει...
Έλληνας με το στανιό δε γίνεται.
Διαφωνώ με την πολιτική του ΠΑΣΟΚ
και θεωρώ ότι ασκεί ΧΟΥΝΤΙΚΗ τακτική,και ξεγέλασε τους ψηφοφόρους του,όπως και μένα...
Το σύστημα είναι σάπιο,μαζί με τα κόμματα ΔΗΜΟΔΙΟΓΡΆΦΟΙ πουλημένοι,
και πολλοί γραφιάδες....
Συγνώμη για την παρέμβαση και ίσως
τα κοφτά μου λόγια...
Σε χαιρετώ με εκτίμηση!!
πολύ επίκαιρο το θέμα, μας βάζεις όλους να προβληματιστούμε για θέματα που άλλοι εντελώς απροβλημάτιστα και απερίσκεπτα εκφράζουν απόψεις και διαμορφώνουν συνειδήσεις
δεν κατάλαβα ποτέ γιατί εμείς εδώ στην Ελλάδα πρέπει να διαφυλάξουμε σαν κόρη οφθαλμού την ελληνικότητα, την ιθαγένεια, τη μοναδικότητα τη στιγμή που μεγάλο ποσοστό Ελλήνων είναι μετανάστες. Ζουν σε άλλες χώρες, με άλλη ιθαγένεια και έχουν την δυνατότητα του εκλέγεσθαι και του εκλέγειν. Αυτοί ο ίδιοι που κόπτονται για την διατήρηση του ελληνικού στοιχείου αναλλοίωτου, αυτοί οι ίδιοι καμαρώνουν για τους Έλληνες της Αμερικής ή άλλων χωρών που φτάνουν σε ύψιστα αξιώματα των χωρών που ζουν.
Θα συμφωνήσω μαζί σου, δεν θεωρώ το αίμα κριτήριο.
Όμως θα πρέπει η ιθαγένεια να δίνεται με περίσκεψη σε αυτούς, που την επιθυμούν και που θα την τιμήσουν, όπως ο καθένας από μας, όπου κι αν βρίσκεται, θα πρέπει να τιμά τη χώρα όπου κατοικεί και τους νόμους της.
Δεν μπορώ να σκεφτώ όλα αυτά τα παιδιά που έχουν γεννηθεί εδώ και που μόνο ελληνικά μιλούν, να μην έχουν πατρίδα, να μην έχουν ταυτότητα
Εισέρχεται λοιπόν και το ζήτημα της ιθαγένειας, περιπλέκεται το ζήτημα.
Ας αρχίσω από το πρώτο.
Nimertis φίλε μου, θέλω να είμαι σαφής σε κάτι, όχι μόνο απέναντι σου, μα απέναντι στην συνείδηση μου και θα το αναφέρω γιατί είναι θέση, αρχή.
Τον Πλάτωνα, τον Ισοκράτη, τον Επικουρο, τον Ηράκλειτο και πολλούς ακόμα δεν τους χαρίζω σε κανέναν είτε Δυτικοφρον είτε Ανατολικοφρον, ούτε βέβαια θα αποποιηθώ κάποιον από τους παραπάνω επειδή είναι κακός για τους μεν, καλός για τους δε. Δυστυχώς υπάρχει μια τάση αποποίησης των κλασσικών για να γίνουμε Ευρωπαίοι λες και δεν μπορείς να διαβάζεις και Καντ και Νιτσε και Ρασσελ και Αντορνο μα και Κομφουκιο ακόμα, επειδή διαβάζεις τους Αρχαίους.
Τους κλασσικούς τους έχουν σιχαθεί (πρόσεξε, οι Έλληνες, όχι οι Γάλλοι για παράδειγμα) για όσα γράφεις μα ,όχι μόνο γι αυτά
Ένα παιδί 15 χρονών που δεν έχει διαβάσει ποτέ του Αριστοτέλη δεν θεωρώ αυτονόητο να τον αποκαλεί φασίστα, πότε πρόλαβε να τα μάθει όλα πια...
Για να μην αναφερθώ καθόλου στο κίνημα του σχετικισμού και του (απο)δομισμού –στρουκτουραλισμού.
Πρόσθεσε σε όσα γραφείς, όσα γραφώ και που καταλήγουμε
Ποιος την πληρώνει
Οι κλασσικοί!Όχι!
Εμείς και πολύ καλά να πάθουμε.
Έχω την αίσθηση πως από τα μέσα της δεκαετίας του 90 και μετά ταυτόχρονα με το άνοιγμα της ελληνικής αγοράς και οικονομίας υπηρξε μια στροφή μέσω των ΜΜΕ προς πιο Ευρωπαϊκό-καταναλωτικό-φιλελεύθερες απόψεις, αρχίσαμε να γνωρίζουμε και τις ΜΚΟ, ηρθε η συζήτηση για την εθνική ταυτότητα, γενικότερα μπήκαμε σε ένα εισαχθέν πλαίσιο σκέψης μεταμοντέρνο απότομα και μέσα σε 10 χρόνια προσπαθήσαμε να συζητήσουμε όσα στη Δύση συζητούνται από τη δεκαετία του 60 μέχρι σήμερα και ούτε καν από θέση ισχύος ή από επιλογή μας, αλλά επειδή έτσι συνέβη –γιατί φίλε εγώ δεν έχω Mercedes και μέσω αυτής να κερδίζω.
Όλα τα παραπάνω και πολλά ακόμα (το άνοιγμα τον συνόρων μετά τη κατάρρευση της Αλβανικής οικονομίας, γεγονότα τα οποία θεωρηθήκαν εθνικές ήττες έστω και σε διπλωματικό επίπεδο –Μακεδονικό ζήτημα, Ίμια, γκρίζες ζώνες κ.λπ) συνέβησαν με άκομψο και πολλές φορές στρατευμένο ιδεολογικό τρόπο και δημιούργησαν αίσθημα ανασφάλειας και διάθεση αντιδραστικότητας
Η παραπάνω περίοδος είναι που δημιούργησε το κόμμα στο οποίο αναφέρεσαι και μάλιστα καθυστερημένα χρονικά εάν παρακολουθήσεις τι γίνεται στην ''πολιτισμένη Ευρώπη''.
Προσωπικά θεωρώ τρομερά ώριμο τον Ελληνικό λαό που μετά από όλα αυτά κατάφερε να έχει στο 5% αυτή την πολιτική πρόταση.
Τώρα, τα επιμέρους που θιγείς δεν τα θεωρώ πολιτικά ζητήματα ουσιώδη (με την έννοια ότι περισσότερο δημιουργούν κλίμα, παρά θέτουν κάποιο ζήτημα επί τάπητος) και δεν με συγκινουν (τι κάνει ο τάδε η ο δείνα)
Ας επιβληθούν βουλευτικές κυρώσεις.
Συνεχίζω με το ουσιαστικό ζήτημα, το πολιτικό.
Υπάρχει η έννοια της υπηκοότητας η οποία πρέπει να καταργηθεί, υπηκόους είχαν οι Δυτικοί φεουδάρχες, όχι τα Κράτη, τα Κράτη είχαν πολίτες γιατί πλέον ούτε αυτό δεν έχουν, παρά μόνο εργαζομένους και καταναλωτές που απολαμβάνουν κάποια δικαιώματα.
Προχωρώ στον όρο ιθαγένεια και επίτρεψε μου να καταδείξω για άλλη μια φορά τις γκάφες που συνεχώς κάνουμε σε αυτή τη Χώρα...
Τι δουλειά έχουμε να αντιστοιχήσουμε στον όρο citizenship τον όρο ιθαγένεια.
Την πατήσαμε πάλι, οπότε επίτρεψε μου να μιλήσω για την ουσία, τα πολιτικά δικαιώματα.
Η σκέψη μου με οδηγεί στην εξής κατεύθυνση η οποία δεν είναι ακόμα θέση, αρχή –θα καταλάβεις γιατί θεωρώ.
Κάθε άνθρωπος που γεννιέται εντός της επικράτειας του Ελληνικού Κράτους ύστερα από κάποια χρόνια (συζητήσιμο το πόσα χρονιά) που διαβιεί και μεγαλώνει σε αυτό με την οικογένεια του έχει το δικαίωμα να επιλέξει εφόσον το επιθυμεί να πολιτογραφήθει ως Έλληνας π ο λ ι τ η ς με μόνη προϋπόθεση την γνώση της Ελληνικής γλώσσας (και δεν εννοώ να γνωρίζει άριστα το συντακτικό).
Σε αυτό το σημείο μπορεί κάποιος να με ρωτήσει:
Και εάν έχω ενάμιση εκατομμύριο μετανάστες και θελήσουν να πολιτογραφήθουν όλοι θα πρέπει να επιλέξω ανάμεσα σε νόμιμους και παρανόμους;
Και εδώ καλώ όλους να μου πουν πια είναι η διαφορά ανάμεσα σε νόμιμη και παράνομη μετανάστευση.
Το κάλεσμα είναι απλά για να καταδείξω κάτι.
Με τον όρο ιθαγένεια δεν ασχολούμαι καθόλου γιατί θα μπλέξουμε.
Τα περισσότερα προβλήματα που τραβά αυτός ο λαός έχουν προκύψει είτε επειδή προσπαθήσαμε να καπελώσουμε με θεσμούς δυτικού τύπου που δεν είχαν καμιά ανταπόκριση στην κοινωνική πραγματικότητα είτε επειδή ως άλλοι εξυπνάκηδες ταυτίσαμε έννοιες μη ταυτόσημες για να διατηρήσουμε την ιδιαιτερότητα μας.
Τα πολιτικά ζητήματα δεν λύνονται ούτε με ψυχολογισμός ούτε με αναγωγή της προσωπικής μου ευαισθησίας στο κοινωνικοπολιτικό.
Όταν οι άνθρωποι δεν εργαζόταν και ήταν κατά βάση πολίτες δεν ήταν τεμπέληδες, το να είσαι πολίτης δεν είναι απλό ζήτημα και πολύ απλά με τον τρόπο που ζούμε δεν μπορούμε να είμαστε πολίτες (να έχουμε άποψη, γνώση των θεμάτων, να συμμετέχουμε στη διαμόρφωση τους) και καταφεύγουμε σε προσωπικές ηθικολογικές αντιπαραθέσεις άνευ νοήματος.
Οπότε φίλε nimetris, θα κάνουν ότι θέλουν, δεν θα μας υπολογίσουν καθόλου (όπως άλλωστε κάνουν συνεχώς) και εμείς θα καθόμαστε να γκρινιάζουμε μεταξύ μας, να πάρουμε την Α ή την Β θέση που θα παρουσιάσουν τα ΜΜΕ. να κατηγορούμε ο ένας τον άλλον, άντε ίσως να ρίξουμε και καμιά ψιλή ως γνήσιοι Ελληνοελληνες
Δεν είμαστε πολίτες
Ελπίζω να κατανόησες το ύφος μου, σε τιμώ και σε εκτιμώ, αναφέρομαι γενικότερα στην κοινωνική πραγματικότητα, όχι σ’εσενα φίλε
Υγ: Αυτό που πραγματικά με εξοργίζει είναι πως οι Άγγλοι πάνε στο Ιράκ, κάνουν πόλεμο, οι Ιρακινοί πρόσφυγες έρχονται στην Ελλάδα, εμείς σκοτωνόμαστε μεταξύ μας για το τι θα κάνουμε και έρχονται και από πάνω και με κατηγορούν (οι Άγγλοι) πως καταπατούμε τα ανθρώπινα δικαιώματα!
Φίλη μου Δρομέα σε καλησπερίζω με ένα μικρό… μάλωμα… σε καμιά περίπτωση να μην ζητάς συγνώμη για την παρέμβασή σου και την κατάθεση της άποψής σου που τιμά και το ιστολόγιό μου και εμένα προσωπικά… διάβασα και τη σχετική παλαιότερη ανάρτηση στο δικό σου μπλογκ και δεν στέκομαι ακριβώς απέναντι στη θέση σου… είναι τόσο πολύπλοκο και ακανθώδες τούτο το ζήτημα που, αισθάνομαι πως όλες οι θέσεις, όλες οι γνώμες και όλες οι προσεγγίσεις έχουν το ενδιαφέρον τους… ξέρεις, μεγάλωσα σε μια εποχή που οι πολιτικές εντάσεις ήταν τόσο έντονες και τόσο ηλεκτρισμένες που, θυμάμαι, όταν πήγα να δω τον ‘άνθρωπο με το γαρύφαλλο’ στον κινηματογράφο, έπρεπε να έχω κράνος και αλεξίσφαιρο γιλέκο… τρεις φορές διακόπηκε η προβολή για απειλή βόμβας… χαμός… αυτό το αναφέρω επειδή έγραψες για τη σημαία και τα εθνικά σύμβολα που κοντεύουν να γίνουν ταμπού… κάποτε συνέβαινε το αντίθετο… ο πατέρας μου είχε κληθεί στην Ασφάλεια –επί επταετίας- γιατί κάποιος τον κάρφωσε ότι είχε βιβλία του… Ντοστογιέφσκι σπίτι!!! Από το ένα άκρο πήγαμε στο άλλο… όμως, δεν είναι εκεί ίσως ο πυρήνας για το θέμα της ιθαγένειας… είναι εξόχως πολιτικό το ζήτημα πάντως… ίσως να αισθάνεσαι εξαπατημένη από το ΠΑΣΟΚ, τα δίκια σου τα έχεις, όμως εδώ το θέμα είναι πολύ βαθύτερο… κάποιοι ευαγγελίζονται την φυλετική καθαρότητα… μερικοί Ελληναράδες πατριδοκάπηλοι, έτσι του λέω εγώ, προσπαθούν να μας πείσουν ακόμη και σήμερα, ότι κάποιοι είναι άνθρωποι και κάποιοι υπάνθρωποι… εμείς αντιμετωπιστήκαμε ως υπάνθρωποι στις ΗΠΑ, στη Γερμανία και αλλού; Εν μέρει ναι… δεν μας άρεσε, ζητήσαμε και κερδίσαμε πολλά και σε κάποιες χώρες έχουμε ομογενείς σε υψηλά αξιώματα… έναν Αλβανό δήμαρχο όμως δεν τον δεχόμαστε… έναν Πακιστανό αντιδήμαρχο; Μπρρρρρρ τι λέτε τώρα; Αισθάνομαι πως οφείλουμε ψύχραιμες προσεγγίσεις και η λύση μπορεί να βρεθεί μέσα στις τοπικές κοινωνίες. Χωρίς ρατσισμούς και διαχωρισμούς… άλλωστε, οι διαχωρισμοί πότε έκαναν καλό; Πότε οδήγησαν σε κάτι υγιές, ισορροπημένο; Σέβομαι απολύτως τις θέσεις σου, κατανοώ εν μέρει την οργή σου και θέλω να είσαι πάντα μαχητική και με… κοφτά λόγια!
Φίλη μου Νέλλυ, χαίρομαι ιδιαίτερα για την παρέμβασή σου, την άποψή σου την οποία κρίνω ως μετριοπαθή και ανθρώπινη. Διότι, πως θα μας φαινόταν να είχαμε γεννηθεί σε μια χώρα, να πηγαίνουμε στο σχολείο, να είμαστε σε όλα όπως πρέπει και να μην μπορούμε να… γραφτούμε σε ομάδα μπάσκετ γιατί ‘δεν έχουμε χαρτιά’… είναι δυνατόν; Το σκεφτόμαστε αυτό; Πως νιώθουν αυτά τα παιδιά αν όχι αποπαίδια και σκουπίδια; Τους εκδικούμαστε επειδή είναι έγχρωμοι, ή αλβανοί ή δεν ξέρω τι; Τους μισούμε a priori ή απλά τους απεχθανόμαστε; Και τι βρήκε να πει ο… ευφυολόγος Καρατζαφύρερ στη Βουλή; Ότι κανείς δεν θα ήθελε για γαμπρό του έναν αλλοδαπό! Και γελάγανε οι αξιότιμοι βουλευτές του ΛΑΟΣ… αίσχος, αηδία και ανοησία…
Δ φίλε μου, για μια ακόμη φορά υπήρξες ποταμιαίος, καταιονιστικός και αναλυτικότατος. Στον πυρήνα της ανάπτυξής σου, δεν έχω να διαφωνήσω. Στέκομαι απλά στο σημείο που γράφεις: ‘Προσωπικά θεωρώ τρομερά ώριμο τον Ελληνικό λαό που μετά από όλα αυτά κατάφερε να έχει στο 5% αυτή την πολιτική πρόταση’, εννοώντας ως… πρόταση το ΛΑΟΣ… όχι φίλε μου, εδώ διαφωνώ… δεν δείχνει ωριμότητα το 5 ή 7 % που διεκδικεί και θα λάβει ο κος Καρατζαφύρερ στις επόμενες εκλογές –και στις Περιφερειακές ή όπως αλλιώς θα τις πούν να περιμένουμε πολλές εκπλήξεις με χουντοδημάρχους…. Μπρρρρρ, βρυκόλακες!!!. Είναι εξαιρετικά υψηλό το ποσοστό αυτό και επειδή θυμάμαι και την ΕΠΕΝ, και το κόμμα του Μαρκεζίνη και άλλες παραφυάδες και πλοκάμια της Ακροδεξιάς, ο κος αυτός δεν διαφέρει παρά μονάχα στη ρητορική. Είναι σαφώς εξυπνότερος, ακραιφνώς λαϊκιστής, εμετικά εκκλησιόδουλος… τον θυμάμαι να κάνει εκπομπές με καλεσμένο τον… Πατακό τον οποίο προσκυνούσε και τον αποκαλούσε ‘κο Αντιπρόεδρο’! Και επειδή αυτά εσύ τα θεωρείς ασήμαντα διότι απλά ‘δημιουργούν κλίμα’, το κλίμα στην πολιτική φίλε Δ είναι πολύ σημαντικό… είναι ο προθάλαμος του… χειρουργείου… άντε μετά να βγεις από κει… μην υποτιμάς τα πρόσωπα… στην Ελλάδα τα πρόσωπα ψηφίζονται όχι οι ιδεολογίες… και αν ακούσει κάποιος τους βουλευτές του ΛΑΟΣ στη βουλή –αν αντέχει το στομάχι του δηλαδή- θα καταλάβει πολλά…
Συμφωνώ απόλυτα με τον διαχωρισμό που κάνεις ανάμεσα στην ιθαγένεια και την υπηκοότητα όσο και στην βαρύτητα που δίνεις στην έννοια του π ο λ ί τ η που, σαφώς, απουσιάζει ως ουσία από τη σημερινή νεοελληνική πραγματικότητα του σουρεάλ μιντιακού μορφώματος. ‘Δεν είμαστε πολίτες’ γράφεις. Συμφωνώ. Όχι όλοι. Και αισθάνομαι πως εδώ αντιφάσκεις με την… ωριμότητα που απέδωσες πριν στα χαρακτηριστικά του νεοέλληνα. Πως είναι ώριμος λοιπόν φίλε μου κάποιος που ψηφίζει 40 χρόνια τους ίδιους και τους ίδιους κλέφτες και απατεώνες και ταυτόχρονα ξέρει να απομονώσει την ακροδεξιά στο περιθώριο –την οποία έφερε όμως στο προσκήνιο; Αναρωτιέμαι κι εγώ πάντως.
Ένα μεγάλο ευχαριστώ γιατί έδωσες κύρος και οντότητα στην ανάρτηση αυτή με τις έξοχες αναλύσεις σου και για τον χρόνο που αφιέρωσες για όλα αυτά.
Με τιμάς αληθινά!!!
Φίλε Nimertis, σ'ευχαριστώ για τα λόγια σου.
Το κόμμα αυτο προήλθε -όπως και σε όλη την Ευρώπη- με τους πρώτους τριγμους του δικομματισμού -που προκύπτουν λόγο αποσύνδεσης τους ψηφοφόρους- και όσο ο δικομματισμός καταρρέει τόσο θα ανεβαίνει το ποσοστό του.
Μέτα την εμπείρια του 2ου Πολέμου οι Ευρωπαιοί πολιτικοί αυτο που ήθελαν ήταν ισχυρό δικομματικό συστημα -και κυρίως ισχυρή κεντροδεξία- γιά να έχουν ήσυχο το κεφάλι τους οι Αγορές.
Μιάς και γράφεις πως τα πρόσωπα ψηφίζονται στην Έλλάδα θα σου πώ, πως αυτό μου δημιουργεί την αίσθηση πως αυτός ο κύριος δεν πάει πουθενα...Το ποσοστό του το έχει λόγο όσων λέει και λόγο της -μικρής ακόμα- κρίσης του δικομματισμού.
Πόλυ αξία δίνουμε, έχουμε πέσει σε αυτό το κολπάκι, αρχίσαμε να μιλάμε για την ιθαγένεια και καταλήξαμε να μιλάμε γιά ένα κομμα.
Δεν κατέχει κάμια αποκλειστικότητα αυτό το κόμμα, ας μην του την προσφέρουμε -κατανόω την ευαισθησία σου και με συγκινεί, μα απο μια εξαιρετικα...αισθητική φωτογραφία καταλήξαμε στην αποκλειστικότητα ενός κυριού.
Περί ωριμότητας θα διαφωνήσω φίλε μου.
Για εναν άνθρωπο ο οποίος βλέπει πως δεν μπορεί να επηρρεάσει και πολλά,ο οποίος αποζητά ασφάλεια, καθαρές γραμμές, το καλο και το κακο, που θέλει μια σταθερότητα και να βόλεψει το παίδι του
(δηλαδή αυτό που κάποιοι αποκαλούν τυπικη μεσοαστική σκέψη), βέβαίως και είναι μια πολύ συνειδητη και ώριμη επιλογή ο δικομματισμός...
Δεν έχει σημασία εαν εμένα μου αρέσει ή όχι! Δεν σκέφτομαι κατα αυτον τον τρόπο, μα σκέφτονται άλλοι, είναι τόσο απλο.
Σου κάνει εντύπωση φίλε μου;
Εμένα καμιά.
Την ακροδεξιά δεν την έφερε στο προσκήνιο κανένας ελληνικός λαος, την έφερε η κριση του δικομματικου συστηματος -το οποιο αποσυνδεεται ολο και περισσοτερο απο το λαο για τον οποιο υποτιθεται οτι υπαρχει και τον οποιο εκπροσωπει.
Ο ελληνικος λαος, αυτος ο νεοελληνας που ολοι εχουμε ξεσκισει μετα απο εναν πολεμο, μια κατοχη και εναν εμφυλιο προσπαθησε με την ΕΔΑ (που εκανε παγκόσμια αίσθηση), ειδε οτι το πολιτικο συστημα ειναι στημενο και παραιτηθηκε φιλέ nimertis...
Προσπαθησε, μην είμαστε τόσο άδικοι...
Και τωρα αυτος ο νεοελληνας πεθαινει και ερχεται ενα νεο ιβρυδιο, νεοδυτικοφρων (ελλην -το ελλην με μικρο και ολη η λεξη περιττη) που ανακαλυπτει τις χαρες της επιστημης,του dawkins και του καταναλωτικου νεοπλουτισμου, που σνομπαρει το σουβλισμα του αρνιου, που θελει μονο glamour στεκια και ταβερνες που σερβισουν πιατα με κρεμα γαλακτος, που δεν καταδεχεται να ψωνισει κατι εαν δεν ειναι απο μαγαζι αλυσιδα franchise, που συμπαθει -αν δεν ασπαζεται- τον βουδισμο και βεβαια θεωρει τον ελληνικο ως καφε για γερους, τον φραπε ντεμοντε και πινει φρεντοκαπουτσινο με κανελοκαραμελα -που λεει ο λογος- και που βέβαια δεν μπορεί να άκουσει ουτε μία νοτα που να μην προέρχεται απο τις δύο άκτες του Ατλαντικού -ενταξει μπορει να ακουει και λιγο fusion μουσικη για μετεχει, να κοινωνει τον πολυ,πολυ, παρα πολυπολιτισμο...
Και κάτι τελευταίο...
Ν'ανησυχεις για την άνοδο της ακροδεξιάς φίλε μου σε όλη την Ευρώπη, αλλά ν'ανησυχεις ακόμα περισσότερο για κάτι άλλο...
Την κρίση που περνά ο κοινοβουλευτισμός...και εδώ αρχίζουν τα πολύ σοβαρά...
Την καλημέρα μου!
Φίλε μου Δ, όσο θυμάμαι τον εαυτό μου, κείνο που κυριαρχεί στην ελλαδική πολιτική σκηνή είναι η συνεχής διαδοχή των δυο μεγάλων κομμάτων –με παρένθεση την περίοδο 89-90- με τα γνωστά καταστροφικά και ολέθρια αποτελέσματα για όλους… όμως, αυτό που με πίκραινε πολύ, ομολογώ ήταν η παράδρομη συρρίκνωση της Αριστεράς σιγά σιγά που μετά το 90 παραλίγο να αφανιστεί εντελώς από το πολιτικό σκηνικό… δεν ήταν πάντοτε έτσι… θυμάμαι στα σχολικά μου χρόνια το σφρίγος και τη ζωντάνια των ιδεών και του οράματος για ένα παγκόσμιο σοσιαλισμό, για μια διεθνή κομμουνιστική, δίκαιη κοινωνία των λαών, έξω από σύνορα, έξω από τεχνητούς διαχωρισμούς, έξω από εθνικιστικούς υστερικούς και φοβικούς εγκλωβισμούς… πιστεύαμε ότι ο καπιταλισμός αργοπέθαινε, ακούγαμε το ρόγχο του σχεδόν, νιώθαμε ότι σύντομα όλα θα γίνουν κόκκινα και τα ‘νιάτα του κόσμου’, θα πλημμυρίσουν αργά ή γρήγορα όλες τις χώρες σε ένα πανηγύρι χαράς… ρομαντικές θεωρήσεις, θα πεις… όχι ακριβώς… υπήρχε ακόμα κραταιά, μεγάλη, ισχυρή η ΕΣΣΔ και κανείς δεν σκεφτόταν πως θα έρθει η ώρα της πτώσης… αντί να καταρρεύσει ο Λευκός Οίκος κατέρρευσαν τα Σοβιέτ.. και ο συγκλονισμός ακόμη μεγάλος…
‘βεβαίως και είναι μια πολύ συνειδητη και ώριμη επιλογή ο δικομματισμός...’, γράφεις και με σοκάρεις φίλε. Και αναρωτιέμαι πάλι πως γίνεται τούτο να συμβαδίζει με κείνο που έγραψες πιο πάνω, ότι ‘δεν είμαστε πολίτες’. Πως γίνεται ένας μη-πολίτης να έχει ‘συνειδητή’ και ‘ώριμη’ πολιτική επιλογή; Και μάλιστα για ένα σύστημα που έχει εξαλλαχθεί σε καρκινικό πολύποδα και δεν υπάρχει πλέον υγιής ιστός που να μην έχει προσβληθεί;
Δεν φοβάμαι και δεν ανησυχώ φίλε μου για τον σάπιο κοινοβουλευτισμό τον οποίο θεωρώ ένα άδειο πουκάμισο, χωρίς περιεχόμενο πλέον… όλα θέλουν γκρέμισμα, λέει ο Ρεμπώ και φτιάξιμο από την αρχή… γιατί να φοβόμαστε; Σε πολλές χώρες διαλύθηκαν τα παραδοσιακά, διεφθαρμένα πολιτικά κόμματα και έγιναν άλλα στη θέση τους… έτσι γράφεται η ιστορία, όχι με ανησυχίες και φόβους… φοβισμένους μας θέλουν οι Καρατζαφέρηδες… με τα υλικά του χθες δεν μπορείς να χτίσεις το αύριο, λέει και ο Κρισναμούρτι και εκεί είμαι εγώ κι εκεί θέλω να μείνω…. Να πνεύσει ένας άνεμος Δεκέμβρη 08 και να τα σαρώσει όλα… πάνω στα ερείπια θα οικοδομήσουμε έναν καινούργιο κόσμο… και μακάρι να έχουμε διδαχθεί από το χθες και να μην τον αλώσουμε κι αυτόν…
Χαίρομαι που ανταλλάσσουμε απόψεις, θέσεις… σκαλίζω κι εγώ το μέσα μου… σ’ευχαριστώ φίλε μου…
Nimertis φίλε μου, συμφωνώ με όλα όσα γράφεις.
Την απάντηση για την συρρίκνωση της Αριστεράς την δίνεις ο ίδιος, εγω το μόνο που θα προσθέσω είναι πως ο ηττημένος, αποδεχόμενος όψιμα την ιδεολογία του νικητή, γίνεται συχνά ο γελοιωδέστερος και γλοιωδέστερος φορέας της...
Περι της συνειδητής επιλογής.
Δεν την αξιολογώ ως συνειδητη και ώριμη -δεν έβαλα πουθενά τον όρο πολιτική- επιλογή με βάση τη δική μου προσωπική σκοπιά, συνειδητη και ώριμη επιλογή για κάποιον που δρα κυνικά και αποκλειστικά με βάση τα συμφέροντα του, συνειδητη και ώριμη επιλογή δεν κάνει μόνο ο πολίτης, αλλά και ο χαφιές και ο καταδότης, μπορεί κάποιος να έχει συνείδηση πως αυτό που πράττει είναι ανήθικο και παρα αυτα να το πράττει, το να λέω πως δεν είναι συνειδητή ή ώριμη ή ''λάθος'' επιλογή του, κατ'ουσίαν με ξεκινά απο τη θέση-αρχή πως είναι ''καλός'', άθώος ο οποίος παραστράτησε.
Ξεκινάς με το δεδομένο πως ο άλλος είναι ''καλός''-και αυτό καταδεικνύει την ευαισθησία ως άνθρωπος φίλε μου την όποια και εκτιμώ.
'Οχι λοιπόν, μπορεί ένας άνθρωπος να είναι είτε ''καλός'' είτε ''κακός'' -εάν μας ενδιαφέρει να τον κρίνουμε- , το πως θα τον κρίνει απο εκεί και πέρα ο καθένας προσωπικά εξαρτάται απο τα βιωματά, τις αρχές, τις αξίες του.
Δεν μπορεί κάνεις για παράδειγμα φίλε μου, να κρίνει το συγκλονηστικό βίωμα που περιγράφεις:
''...ξέρεις, μεγάλωσα σε μια εποχή που οι πολιτικές εντάσεις ήταν τόσο έντονες και τόσο ηλεκτρισμένες που, θυμάμαι, όταν πήγα να δω τον ‘άνθρωπο με το γαρύφαλλο’ στον κινηματογράφο, έπρεπε να έχω κράνος και αλεξίσφαιρο γιλέκο... τρεις φορές διακόπηκε η προβολή για απειλή βόμβας... χαμός...''.
Σε αυτά δεν χωρούν πολιτικές αναλύσεις, αυτά μας διαμορφώνουν, εδώ απλά μια κουβέντα για την ''καθαρότητα'' και την ιθαγένεια αρχίσαμε να κάνουμε και φτάσαμε εδώ -γεγονός που εμένα προσωπικά με γοητεύει όταν επικοινωνώ μαζί σου.
Κατανοώ πως η θέση μου είναι καπώς ιδιόμορφη, ελπίζω να την έκανα περισσότερο διαυγής.
Θα με ενδιέφερε η αποψή σου.
Δέν έγραψα για φόβο, μα για ανησυχία.
Σ'ευχαριστώ και εγώ με την σειρά μου, για την δυνατότητα που μου δίνεις φιλέ να εκφράζω τις απόψεις μου και να αναρωτιέμαι.
Α!...και ο Αρθούρος (ρεμπώ) ήταν εξαιρετικό παλικάρι...μόνο και μόνο που ''πείραζε'' τους ''μεγάλους'' ''καθωσπρέπει'' ποιήταδες αρκεί...
Ναι φίλε μου Δ, έκανες πιο καθαρή τη θέση σου και σ΄ευχαριστώ πολύ γι αυτό... συμφωνώ... συνειδητός είναι και ο πράττων το κακό ή εκείνος που σκόπιμα ιδιωτεύει...
επεκτάθηκε πολύ η συζήτησή μας και είμαι πολύ χαρούμενος... αν δεν ήσουν εσύ να αναπτύξεις τις σκέψεις αυτές δεν θα προχωρούσαμε παρακάτω... όπως σου είπα, μαθαίνω πολλά...
δεν έχω σταματήσει να μαθαίνω...
χαίρομαι που αγαπάς τον Ρεμπώ...
σ'ευχαριστώ που τιμάς με τόσο γενναιόδωρο τρόπο το ιστολόγιο αυτό...
την καλησπέρα μου!
Νημερτή,
καταπιάστηκα (ακριβολογώ) με την ανάγνωση της συζήτησης
και να που βρέθηκα στον πάτο (μεταφορικά μιλώντας)
του ιστολογίου σου
για ν΄αντικρίσω ένα διεισδυτικό βλέμμα!
Έχω την πεποίθηση πως μιλάς
όπως κοιτάζεις . . . βαθιά!
Μεγάλα τα θέματα που ανοίχτηκαν
και γω μικρή να τα θίξω.
Αν σταθώ στην ιθαγένεια, θα πω
πως είναι απόμακρη
σαν σπασμένο πόδι
έπειτα από ένεση μορφίνης.
φίλε, Νιμερτή,
μάλλον δεν εξέφρασα σωστά τη γνώμη μου...
Το ίδιο πράγμα λέμε ακριβώς.
Αυτό είπα και γω:
Ότι αυτά όλα τα παιδιά, που είναι εδώ γεννημένα και που πολλά δεν γνωρίζουν καν τη μητρική τους γλώσσα, ναι, πρέπει να πάρουν ιθαγένεια και να έχουν ίσα δικαιώματα με όλους μας.
Δεν είναι αποπαίδια.
Και για να ισχυροποιήσω αυτήν την άποψη έφερα το παράδειγμα των Ελλήνων του εξωτερικού, ας πούμε της Αμερικής, που μπορούν και να εκλέγουν και να εκλέγονται.πχ Δουκάκης
Η αδελφή μου ζει στη Ζυρίχη και πήρε Ελβετική ιθαγένεια. Είναι κακό αυτό;
Να σου πω την αλήθεια, ούτε στα σύνορα πιστεύω.Τι σημαίνει Ελλάδα, Σκόπια, Αλβανία, Ιταλία, Γερμανία; Όλοι οι άνθρωποι ίδιοι δεν είμαστε;
Όλοι τον ίδιο μολυσμένο αέρα δεν εισπνέουμε;
Γιατί θα πρέπει να πληρώνουμε δισεκατομμύρια σε εξοπλισμό;
Δεν θα ήταν καλύτερος ο κόσμος μας χωρίς αυτήν την απειλή;
Επίσης δεν πιστεύω, οτι μια πιο ελεύθερη ματιά σε ότι έχει να κάνει με όρια, υπηκοότητες ιθαγένειες κλπ
μπορεί να αναιρέσει την ιστορία και την πολιτιστική κληρονομιά.
Σωστά λες για τον Αλβανό Δήμαρχο, μα κάποτε υπήρχε ελληνικής καταγωγής υποψήφιος για την προεδρία στις ΗΠΑ!
Αλήθεια και με τους αθλητές τι έγινε;
Εκεί δεν είχαμε πρόβλημα να δώσουμε ιθαγένεια επειδή έφερναν μετάλλια;
Αλλά τα μαύρα παιδάκια που γεννήθηκαν και μεγάλωσαν στην Κυψέλη είναι λιγότερο Ελληνάκια από τα άσπρα παιδάκια της Εκάλης; Και ενώ τα μαύρα παιδάκια της Κυψέλης αριστεύουν και προτιμούν ελληνικά σχολεία, τα άσπρα παιδάκια της Εκάλης πηγαίνουν κατ΄ευθείαν στα πανεπιστήμια του εξωτερικού;
Ίσως ο λόγος μου είναι υπεραπλουστευμένος και δεν μοιάζει με τον δικό σου ή του Δ, αλλά νομίζω οτι τώρα η άποψή μου είναι πιο ξεκάθαρη!
Καλό βράδυ
φίλη μου Νέλλυ, γιατί με μαλώνεις -έμεσα;- και βέβαια συμφώνησα με το πνεύμα της παρέμβασής σου... πουθενά δεν στάθηκα απέναντι στις θέσεις σου... και, να σου πω, ο λόγος σου δεν είναι υπεραπλουστευμένος, είναι ο λόγος σου και προσωπικά τον θεωρώ ισορροπημένο και εναργή... εδώ δεν υπάρχουν οι λόγιοι και οι 'λαϊκοί', οι ξύπνιοι και οι άλλοι... όχι στο Νημερτή τουλάχιστον... κάποια παρεξήγηση έγινε λοιπόν και μάλλον το ύφος μου σου φάνηκε κάπως... μήπως επειδή είπα ότι η άποψή σου ήταν μετριοπαθής; για καλό το είπα... θα μπορούσα να πω ψύχραιμη, λογική... αλλά και με την τελευταία σου ανάλυση δεν διαφωνώ... στον ίδιο προσανατολισμό -γενικά- είμαστε, ο καθένας φυσικά με τα βιώματά του και τις επιμέρους απόψεις του... σε ευχαριστώ θερμά που με τιμάς με την παρουσία σου... και ελπίζω να συνεχίσεις να το κάνεις...
----------------------------------
Γκούφη μου, γιατί θεωρείς τον εαυτό σου μικρό για να θίξει αυτά τα θέματα; μήπως οι υπόλοιποι είμαστε το... συμβούλιο των σοφών; Μα, αν είναι δυνατόν... εκφράζουμε όλοι τις απόψεις μας, αυτό που νιώθουμε, αυτό που μας βασανίζει... κανένας δεν έχει την αυθεντία και κανένας δεν δικαιούται να ισχυριστεί κάτι ανάλογο... ομολογώ τώρα πως την μεταφορά που έκανες για την ιθαγένεια δεν την πολυκατάλαβα... ξύνω την κεφαλή μου πάει να πει... θα το εκτιμούσα αν μου την έκανες... λιανά!
Αισθάνομαι πως οφείλω να κάνω μια ακόμα παρέμβαση.
Δεν υπάρχουν μικροί ή μεγάλοι, σοφοί ή ά-σοφοι, όλοι πίσω απο τις ιδεές μας κοινές αισθήσεις και βιώματα έχουμε και τα βιώματα είναι τα πλέον σημαντικά και όχι οι ιδεές ή ο τρόπος με τον οποίο τις εκφράζουμε.
Για αυτό εκτιμώ τις διαπροσωπικές σχέσεις και τις αποζητώ, γιατι καταλύουν ιεραρχίες σεβόμενες την ιδιαιτερότητα του καθενός μας.
Ευελπιστώ να μην δημιούργησαν τα είδωλα μου -γιατι δεν είναι τίποτα άλλο παρα είδωλα- κάποιο φορτισμένο ή άσχημο κλίμα...
Υ.γ: Φίλε μου ο Ρεμπώ είναι πραγματικά περίπτωση...
καλέ δεν σε μάλωσα ούτε άμεσα ούτε έμμεσα
απλά εξήγησα
και γω χαίρομαι που περνάω από δω και βρίσκω πάντα θέματα που εγείρουν τον προβληματισμό μου
με ξυπνάμε
με ταρακουνούν
καλή σου μέρα
Δημοσίευση σχολίου